2000- xx

     Quan varem comentar el periode 1960-81, parlavem dels Bombers Metropolitans, aixó va fer incrementar la plantilla en un 300 efectius entre els anys 1978-1981, la no concreció d'allo, va dur la no renovació de personal durant molts anys fins absorvir l'exces de plantilla que va aumentar, a mes amb la desaparició dels tallers de manteniment a on es feia una segona activitat paralela per als bombers majors o castigats fisicament. Aquesta no renovació, va tenir repercusió provocant l'envelliment de la plantilla, que sort va coincidir amb una millor prevenció i disminució de industries i de sinistres. Aquesta situació habia de resoldres i ho va fer durant aquest periode, amb la continua incorporació de petits grups de bombers, any a any fins arribar a la situació actual, certament hi ha menys bombers que l'any 1981, pero al no haber cap mena de tallers, tots son operatius, també hi ha menys casernes i amb menys personal, tot aixó seguint un "Pla Director", sense complir res del que deia, si s'aconseguit el que es proposaba.
        Continuem amb els vehicles, arribats al 2000, els Bombers de Barcelona, s'han adaptat als serveis en exclusiu de la Ciutat de Barcelona, Serra de Collserola, Consorci de la Zona Franca i Port de Barcelona, ocasionalment es col·labora amb la Generalitat. Per tant cada cop trobem mes vehicles dels Bombers, amb indicacions de Port Barcelona, i fins i tot equipats especialment per al Port.
           Podem veure el J-14, un camio M.Benz 1223, amb capacitat de despleglar fins a 2000 m de manega de 100 m/m i utils per acoplar en els hidrants del Port o els usuals de Bombers.



           seguim en el 2000 i la modernització ( la E-11, E-12 i E-14 no son prou operativas ) de les autoescales es comença amb un M.Benz Atego 1528 F ara si amb una moderna escala Magirus de 30 m, serà la E-15



      Seguidament ja en 2001, un altre autoescala M. Benz Atego 917 amb escala Metz de 18 m, la E-16 per sustituir les Cella i Riffaut ( tambe amb un resultat just )



      Es segueix millorant els vehicles, els antics Charly com a vehicles d'asistencia han desaparegut i els nous son vehicles especificament equipats per a rescats excarceracions i tota mena de salvaments, s'estrenen els C-6 i C-7 vehicles M.Benz 518 D equipats amb cabrestant al davant.



     Completa l'incorporació de nous vehicles de l'any 2001 la nova ambulancia S-18 un M.Benz Sprinter 316 CDI, que ja com totes les ambulancies , tenen un periode de vida curt i passara a ser la F-22 ( veiem la seva imatge ja com a furgo )



     Ja al 2002 ( i sempre hem de recordar que les dates son una aproximació, per alló que desde la decisió de compra, concurs, equipació, entrega vehicle, matriculació , posta en servei i presentació, passa un llarg periode de temps ), arriban 4 vehicles el B-208, que podriem definir com Bomba Urbà Mitjà es tracta d'un M.Benz Atego 1528 en col·laboració del Port Barcelona, que es dstina al Parc Z.Franca; el E-17 un autoescala M. Benz Atego1218  equipat per Rosenbauer i escala Metz de 18 m i els J-15, J-16, dos camions M.Benz 1828 F Preparats amb ploma i adequats per intercanbiar els diferents containers que va adquirint el Cos de Bombers per diferents usos com seran : Risc Quimic, Salvaments, Oficina Comandament, o simplement caixa de transport.







       Abans de pasar al 2003, mostrarem una serie de vehicles auxiliars que van arribar a Bombers a partir d'una moment dificil de determinar son vehicles matriculats entre el 2000 a 2002, pero que van arribar despres de fer el seu servei a la G.U., vehicles de segona mà que es van pintar amb els colors de Bombers, i logicament van tenir un us molt limitat a causa dels km acumulats.
      Entre aquest vehicles tenim un grup de Renault Scenic, un altre de renault Clio, Unes furgonetes Citroen Jumpy i manca confirmar un Citroen Xsara, son els A-45,46,47, ? , 49,50,51,52,53,54, ?, 56.57,58 i els F-17,18,19,21. Aquest vehicles es veurem en multitud d'imatges amb els prioritaris en blau, delatant la seva procedencia.



   Ara, ja som al 2003, estrenarem un nou vehicle per als Tecnics de Bombers, un Peugeot 307 amb anagrama A-55



     Nou vehicle ambulancia, la S-19, un M.Benz Sprinter 316 CDI, que al caducar la seva vida passarà a ser el furgo de manteniment intern dels vehicles amb anagrama F-25


   Finalment, citarem dos mes, un tanc pesant el B-314, i un autoescala la E-18. El B-314 es un M.Benz Atego 1528 equipat Rosembauer, que dona un resultat optim en tots els sentits


       La E-18, es igualment un altre xassis M.Benz Atego 1528, amb escala Magirus de 37 m. En aquest vehicle incorpora un eix posterior giratori, que facilita la maniobrabilidad ( unic problema es que Espanya no permet les rodes gemeles amb direccionabilidad, cosa que va obligar a modificar la roda per una de sola de caracteristiques molt diferents, elevant l'alçada de l'eix de manera que el vehicle esta lleugerament inclinat, i perjudica en part la suspensió i direcció de l'eix davanter )


   A 2004, segueix la renovació i ampliació de material, un altre tanc pesant per sustituir els Iveco, serà el B-315 germà bessó del B-314


     Segueix un autoescala mixte, el E-19, que amb un xassis M.Benz 1833 està equipat amb un braç Bronto de 37 m ( al dir mixte, volia dir que paralelament amb el braç, va una escala lateral totalment utilitzable com escala


    Completant els vehicles de salvament arriba el C-8, un M.Benz 518 D


      En algun moment, comentaben que els vehicles es renoven amb menys anys, gracies als nous sistemes d'adquisició, aixi durant el 2005 i altres es comença la renovació del BUL M.Benz , i es farà amb altres M.Benz per considerar-los ideals, arriba el B-118 (MB 814 D)


    Tenim un altre autoescala la E-20 que es de nou xassis M-Benz Atego 1528 amb escala Magirus de 37 m i equipat de nou amb eix direccional al darrera


      Per acabar els vehicles de l'any 2005, trobem una ambulancia, la S-20, en aquest cas sobre xassis Opel Movano 3 CTDI



          Podem observar com aquest anys, els vehicles es van renovant any a any, lentament pero constanment, sesuim i acabarem el 2006 amb un furgo que es fa servir a formació el F-23 en aquest cas Renault



    I un autoescala, que completa de moment la renovació d'aquest tipus de vehicles, la E-21, un M.Benz Atego 1528 euro 3 amb escala Magirus i amb l'eix posterior direccional.



   Any 2007 i nova incorporació de 3 BUL M.Benz 814 D equipats Rosenbauer, seran els B-119, B-120, i B-121, i es que aquest vehicles son necesaris, ja que usualment van de dos en dos encas d'incendis en barris de carrers estrets. (veurem un ja que son identics )



     Es manté la renovació de les ambulancies, amb les S-21i la S-22, les dues son xassís Renault Master ( curios el tema dels prioritaris blaus, carbases )




    Tanca l'any 2007 amb un vehicle auxiliar per a Caps de Guardia, un Nissan X-trail amb anagrama A-52, ( amb els anagrames nous serà el A-20)



      Els anteriors B-405 i B-406, comencen a necesitar qui els sustituexi, ho farà els nous vehicles, mes moderns i millor equipats, seran els B-407 i B-408, equipats especificament per al Port de Barcelona i sistema CAF de Ziegler. També dos vehicles auxiliars, basicament per a serveis tecnics, els A-60 i A-61 en aquest cas els vehicles son Peugeot 307. (veiem un al ser els 2 identics)





      Durant l'any 2009 ( recordar que l'any es una dada aproximada, pel llarg periode de decisió , compra, matricula i posada en servei ), arriba un altre ambulancia, aqiesta xassis M.Benz , la S-23



     Es completa la renovació dels BUL amb els nous M.Benz 814 D, els B-122, B-123 i B-124. Aquest seran els ultims vehicles que es compren de la M.Benz com a BUL, ja que els models que  els sustituexen dins de la marca no acaben d'adaptar-se.



     L'any 2010, es l'any de la renovació dels vehicles forestals, els sustituiran vehicles MAN, els quals amb reductora i bloqueig de diferencials central, davanter i posterior, venen de manera increible amb neumatics de carretera i amb aspecte impresionant que lidonen les barres exteriors de protecció de la cabina, els vehicles son 4 MAN TGM 13.299 equipats per Rosenbauer, els B-209, B-210, B-211, i B-212, dos d'ells equiparan les pales llevaneus dels antics Iveco



      Aquest any, es renova la barca dels submarinistes, mantenint un altre de mes antiga

        Ja cap l'any 2011, arriba dos vehicles de servei per a Serveis Tecnics, seràn  Seat Altea amb anagrama A-62 i A-63. El primer serà baixa per accident, el segon pasarà a denominar-se L-05 amb la nova nomenclatura per a vehicles auxiliars i de serveis, que comença a partir del 2013-14



         Segueix la renovació, ara dels tanc pesants, es deixa la marca M.Benz , per la ja probada MAN, arriban 4 MAN 15.1290 equipats per Ziegler amb el doble sistema que incorpora Caf, els B-316, B-317, B-318, i B-319



     També durant el 2011 arriba un Nissan Xtrail per Comandament, el A-10, i un altre camió M.Benz 1828 amb 280Cv per a ..... amb anagrama J-17

foto A-10 Nissan

foto J-17

      Ens trobem ja a l'any 2013, i amb col·laboració amb el Port de Barcelona s'estrena un nou Tanc de Gran Incendi equipat per Protecfire, amb bomba Godiva i les ultimes tecnologies, serà el B-409 i es tracta d'un MAN 18.340




     Nova ambulancia (ja que aquestes al caducar el seu permis, s'han de renovar rapidament) es tracta d'un vehicle M.Benz Sprinter de 130 Cv i anagrama S-24




        I ja amb els nous anagrames, s'estrenen 5 Seat Altea de 140Cv i 4 Nissan Xtrail, per a Serveis Tecnics i Comandaments, que portaran els anagrames A-40, L-00, L-01, L-02, L-03, A-00, A-01, A-02 i A-09, (entre els XTrail, hi ha un sense decoració ni llums per serveis a on cal no cridar atenció)







       Per finalitzar el 2013, arriba el gran esperat sustitut dels BUL M.Benz, el primer serà el B-125, un Renault MDL amb 220 Cv de Protecfire i bomba Godiva, vehicle especialment dissenyat com a vehicle de Bombers



      Ja ens planten al 2014, en el qual van arribar un altre ambulancia, tambe M.Benz Sprinter i 160 Cv anagrama S-25


       es renova practicament en la seva totalitat les furgonetes d'us intern de les casernes o de petits transports, tindran els nous anagrames M-01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12 i totes seran Renault Tech



    per a Formació es compra un vehicle de mes capacitat com es la Renault Trafic que portarà anagrama F-26

fot F-26

     Per completar arriben 4 BUL de nova fornada, els Renault MDL equipats per Protecfire i bomba Godiva, amb els següents anagrames B- 126,127,128,129



       Aprofitan la retirada en servei com ambulancia de la S-22, trovant-se en perfecte estat de salut, es troba una utilitat nova com a vehicle de Comandament Avançat automobil, mes rapid d'us, mes practic que el sistema de containers, tindra l'anagrama A-30, aquest vehicle es posara en servei el 2015



        Entre les noves aportacions, comentar el nou container de risc quimic, actualitzant i renovant material, el K-9




        Durant l'any 2015, es possen en servei 4 vehicles Renault Midlun equipats com vehicles de salvaments i asistencies, els nous vehicles son de cabina simple amb la qual cosa no podran dur mes que conductor i un bomber, per tant no està previst el seu servei com a unic vehicle de servei sino com a vehicle d'asistencia als BUL durant els serveis de salvament.
           De moment aquest vehicles no retiren els anterior Charlis, la seva nomenclatura serà la de C-9, 10, 11, 12.



        Per a serveis de transport de personal, be de Formació, entre Parcs o desplaçaments, entra una nova furgoneta de 9 places Renault, podem veure la F-28


        De moment aqui s'acaba la relació dels vehicles de Bombers de Barcelona en espera de les noves incorporacions. 

2 comentarios:

  1. Ha estat molt bé.Però els vehicles dels bombers que més carinyo y admiració els hi tinc,han sigut,són y serán els mítics vehicles Magirus-Deutz alemanys des de que tenia uns 3 o 4 anys fins a l´actualitat.

    ResponderEliminar
  2. Moltes gràcies per aquest blog que ens fa gaudir als que estimem aquest cos i ens agrada passejar per la seva història....i saber com era tot no fa tants anys. Des d'ahir també tinc a les meves mans el teu llibre que es va publicar el passat 20 de septembre : "Bombers de Barcelona: recull de vehicles i evolució". Estic dedicant estones a mirar-lo i a llegir-lo i la veritat que quan estic amb ell es para el temps. Moltes gràcies Pere!

    ResponderEliminar